tisdag 17 december 2013

Jessy-Messy


Namn: Jessica Emilia Sundvall
Derbynamn: Jessy-Messy
Ålder: 28
Sysselsättning: Säljare på Dressmann
Civilstånd: Sambo
Familj: Är på gång. Sambon Lars, en mindre flock hundar och en bebbe i magen.


Roller derbyn

Jag har spelat roller derby sen:
Hösten 2012 då vi startade laget Skell Hell Rollers och Skellefteå Roller Derby Förening

Jag började spela roller derby för att:
Jag fick en förfrågan på fb, om att starta ett lag i stan. Visste dock inte riktigt vad det var. Men efter en you-tube film var jag fast. Det var det grymmaste jag sett!

Det roligaste med roller derby är:
Att tillhöra, för mig världens bästa lag. Att känna att man utvecklas hela tiden. Att det är en grymt  tuff sport med så otroligt mycket ödmjukhet och respekt.

Mina kvalitéer i laget:
Är nog att jag är liten och smidg. Tar mig fram ganska snabbt.

Bästa roller derbyrelaterade minnet:
När Abba åkte från Umeå, fullpackad med låneutrustning för att vi skulle få prova. Med 6 storlekar för stora skates stapplade jag fram med det största smilet på länge.
Sen var det ju Raukn Roll i Visy oxå. Oförglömmligt!


Personligt

Tre ord som beskriver min personlighet:
Ödmjuk, tjurig och dumsnäll.

Intressen:
Förutom roller derby, mina älskade hundar, naturen, vintersporter som längdskidor, slalom och skoter. Fiske året runt. Roligast är nog gäddfiske C&R såklart. Resor till värme och en vacker dag kommer det stå en häst i min ladugård.

Hemlig talang:
Jag är bra på att hitta borttappade saker.

Kroppsdel jag har mest nytta av:
Huvudet. Utan det har jag ingen nytta av resten heller.

Superkraft jag skulle vilja ha:
Jag skulle vilja kunna trolla. Tänk så mycket gott man hade kunnat göra då. Och vad fort det skulle gå att typ städa.

Detta gör jag när ingen ser:
Jag sjunger så högt jag kan, och tror att jag har en dold talang. Men jag gör det då ingen är med, för det blir så konstiga miner annars.


Antingen eller…

Morgonpigg eller kvällspigg
Morgonpigg för det mesta.

Bok eller film
Ser mest film men böcker är roligare.

Nytt eller begagnat
Får man säga både och. Älskar att mixa nytt och gammalt.

Blocka eller jamma
Jamma, fast det känns mer nervigt än att blocka.

Kött eller vegetariskt
Riktigt blodigt kött.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar