lördag 21 december 2013

Kamikaze Girl


Namn: Marielle Lundgren  

Derbynamn: Kamikaze Girl
Ålder: 29
Sysselsättning: Filmbloggare på Hey sugar magazine, men är öppen för ett mer pengainbringande arbete.
Civilstånd: Pojkvän, men söker derby wife ;)
Familj: Mamma, pappa, två bröder och en hop katter


Roller Derbyn

Jag har spelat roller derby sen: 
Skell Hell Rollers start (hösten 2012)

Jag började spela roller derby för att: 
Ta reda på om det var lika häftigt som det verkade vara i filmen 
”Whip it”.  Det visade sig dock vara häftigare än så!

Det roligaste med roller derby är: 
Jag hatade all form av sport och träning innan, men att nu få träna kropp och själ i samma veva som man har förbaskat kul och möter underbara människor är ju freakin’ awesome!

Mina kvalitéer i laget: 
Jag ser det goda i så gott som alla människor, i synnerhet alla som är intresserade av bli medlemmar i Skell Hell Rollers ;) Jag kommer att välkomna er med öppna armar.

Bästa roller derbyrelaterade minnet: 
Första gången jag hade skates på fötterna! Abba från Radical Rollers kom till oss för att låna ut skates och skydd och även om jag gjorde ett riktigt kamikaze fall rakt bakåt på asfalten så var jag övertygad om att detta var något av det roligaste jag gjort i livet.


Personligt 
Tre ord som beskriver min personlighet: 
Empatisk, ärrad, krigare

Intressen: 
Bortsett från rullskridskoåkandet, att tacklas och kramas, så skriver jag i alla former, nördar sönder tv-spel, ser skräckfilm, ölar, målar och försöker lära mig spela instrument. Jag älskar djur, har varit en äkta hästtjej och planerar att bli en crazy cat lady som vuxen. 

Hemlig talang:
Bra på att knyta upp knutar, både de som infinner sig på skosnören och i själen

Superkraft jag skulle vilja ha: 
Stanna tiden för alla utom mig själv, dygnet har helt enkelt för få timmar. 

Detta gör jag när ingen ser: 
Skriver på mina böcker.

Morgonpigg eller kvällspigg: 
Kreativ och energifull tjej på nätterna och zombie var morgon.

Bok eller film: 
Bok OCH film, fast har den dåliga förmågan att köpa fler böcker än vad jag läser. 

Nytt eller begagnat: 
Second Hand - billigare, roligare och så mycket bättre på alla sätt! 

Blocka eller jamma: 
Blocka OCH jamma.

Kött eller vegetariskt: 
Allätare, men föredrar vegetariskt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar