torsdag 20 februari 2014

RICO RRRIOT

Namn: Erika Sjödin
Derbynamn: Rico Rrriot
Ålder: 25
Sysselsättning: Studerar Film och TV scenografi på Campus Skellefteå.
Civilstånd: Kär 
Familj: Morsan, Farsan, Brorsan, Syrran med två små gullungar, Mormor och Viktor.
Roller Derbyn
Jag har spelat roller derby sen: Fresh Meat! Inte länge alls men kanske typ sen november 2013.
Jag började spela roller derby för att:  Jag tycker att det är grymt att det bara är brudar för en gångs skull, att det bottnar i en feministisk och do-it-yourself anda var också ganska avgörande för min del. En sport uppbyggd av tjejer där vi peppar varandra, vem vill inte vara del av något sånt??
Det roligaste med roller derby är: Tjejer är bäst och det är kul att åka rullskridskor.
Mina kvalitéer i laget:  Svårt när man precis har börjat men tja, är inte rädd för att pröva nya grejer, positiv och kommer nog i framtiden rulla jäävligt snabbt!
Bästa roller derbyrelaterade minnet: Hmm... men det måste nog vara när jag öppnade paketet med mina alldeles egna rullskridskor!


Personligt
Tre ord som beskriver min personlighet:  Blod, svett och tårar...
Intressen:   Bygga saker, hitta saker, göra konst, se på konst, sova.
Hemlig talang: Hyvlar perfekta ostskivor och expert på att ta ut stickor.
Kroppsdel jag har mest nytta av: I Roller Derby eller? Jadu, en hjärna är ju alltid bra att ha...
Superkraft jag skulle vilja ha: Flyga, Teleportera, frysa tid, Mega stark m.m
Detta gör jag när ingen ser: Kollar på America's Funniest Home Videos och dör av skratt..
Morgonpigg eller kvällspigg:  Om det gick så skulle jag vända på dygnet helt. Är ett geni på natten.. Har svårt att gå och lägga mig fast jag älskar att sova.
Bok eller film: Hmm, bok tror jag. Har ändå alla bilder i huvudet. Fast ska ju jobba med film i framtiden så säger båda!
Nytt eller begagnat: Begagnat! Alla gånger! Bäst för alla!
Blocka eller jamma: Blocka.
Kött eller vegetariskt:  KÖTT.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar